Rola facebooka
Wraz z rozwojem internetu od lat 60 ubiegłego stulecia rozwijają się kolejne serwisy czy portale tematyczne. Jednak żaden z nich nie może się równać popularnością z facebookiem, który jest całkowitym dominatorem „internetowego życia”.
Facebook funkcjonuje już ponad 11 lat i bez wątpienia przyczynił się także do wzrostu popularności internetu. Obecnie jeśli chcemy być na bieżąco z życiem naszych przyjaciół czy znajomych, Facebook jest nieodzownym narzędziem.
To często z tego serwisu dowiadujemy się o sukcesach czy porażkach naszych znajomych, z którymi nie mamy okazji widywać się na co dzień. Jako że Facebook ma już grubo ponad miliard użytkowników, to jego wpływ doceniony został także poprzez firmy i międzynarodowe korporacje.
Teraz praktycznie każdy, nawet najmniejszy biznes ma na facebooku swój własny profil, na którym informuje o nowych produktach i usługach, starając się zdobyć jak najwięcej facebookowych „like’ów”. Obecnie w branży marketingowej istnieją osoby, które zajmują się tylko i wyłącznie prowadzeniem profili facebookowych firm, a proces „facebookizacji” nabiera jeszcze większego tempa z każdym miesiącem.